google-site-verification=8kQQDR8Z8xXdkwmGjpqn8TF2k96Ussuj0wUY0_FRXhs
Skip to content

Med mere end 20 år erfaring med grafisk design er der ikke mange opgaver og kundetyper jeg ikke har været omkring.

Se hvad jeg kan gøre for dig eller kontakt mig for en uforpligtende snak om dit brand

Hvad kan jeg hjælpe dig med?

YourDesignMarks hjerte bløder for æstetik og formår altid at komme ind til kernen af brandet og lader værdierne skinne igennem et iøjnefaldende design. Et design der rulles ud på alle platforme fra logo, visuelle identiteter, kataloger, websites, emballage, POS materiale, etc – online såvel som offline.

I mere end 20 år har Lone Mark arbejdet med Grafisk design og branding af både BTB og BTC virksomheder. Hvad enten kunden er tung industri, sporty fashion eller gourmet fødevarer skaber YourDesignMark et unikt og vedkommende design – en platform for brandet langt ind I fremtiden.

Grafisk design

Grafisk design er kommunikation der giver dine budskaber og indhold en synlig form. Et godt design

skaber en god brugeroplevelse og interaktion med nuværende og kommende kunder. Grafisk design forener tekst, billeder, illustrationer så dit budskab står frem og passer ind i din visuelle identitet. Det  viser, hvem I er, og skaber et vigtigt førstehåndsindtryk

YourDesignMark hjælper vi med alt fra finurlige kreative tanker til grafisk produktion. Vi hjælper for eksempel med opsætning af magasiner, design af plakater, foldere, POS materialer og grafik til sociale medier.

Visuel identitet

Med en visuel identitet skal vi ind til kernen. Helt ind! En tydelig identitet er afgørende for et brand,- hvordan man ser ud, hvordan man taler og hvordan man som brand agerer.

Med en gennemarbejdet visuel identitet sikrer du at dit brand altid står stærkt, genkendelig og professionel overfor markedet. Med en unik visuel identitet skabes en fortælling, der fanger opmærksomheden og adskiller jer fra konkurrenterne.

3 grundlæggende grunde til hvorfor man skal have en unik identitet:

  1. Virksomheden fremstå altid ensartet 
  2. Der skabes et brand-tilhørsforhold for interne og eksterne partnere
  3. En økonomisk besparelse og arbejdsro da rammerne er på plads

Ved at nå helt ind til kernen af virksomheden og lade værdierne sive ud i ethvert led opbygges langsomt et helstøbt brand. Alle de synlige kontaktpunkter dit brand har – lige fra logo, brevpapir, skilte, biler, profilbeklædning, hjemmeside – til markedsførings materialer bliver inkorporeret i hele din virksomheds DNA.

YourDesignMark skaber både visuelle identiteter fra bunden eller går ind og arbejder videre og raffinerer eksisterende identiteter. Flere elementer er i spil for at opnå et stærkt brand identitet:

Logo: Et logo skal være simpelt, unikt og skal kunne ses og huskes i farten. Et stærkt logo skal kunne indgå på alle platforme og materialer.

Farver: der udarbejdes en farvepalette der signalerer værdierne af brandet. Her er ikke tale om en modekonkurrence, men en farvepalette der kan følge brandet langt ind i fremtiden. 

Typografi: En skrift er ikke bare en skrift. At udvælge den helt rigtige typografi der støtter op om brandet udgør en meget stor del af identiteten. 

Billeder / illustrationer / ikoner: Et billede siger mere end ord – derfor er holdningen til hvilke billeder eller illustrationer der bruges ekstremt vigtigt. Og ikke bare til hvad der vises men i hvilken stil. YourDesignMark lægger en dyd i at skabe et samlende mood igennem billeder.

“Det 5. designelement”: Som et styrkende element kan et designelement i form af et mønster, figurer eller andet tilføres identiteten. Et mønster der er med til at synliggøre identiteten giver en god fleksibilitet og et genkendeligt element mere i værktøjskassen når der skal udformes kommunikation. 

Når den visuelle identitet er udformet skal det løbende sikres at DNA’et i identiteten bliver fastholdt igennem alle materialer. Den optimale måde at fastholde designlinjen så den følges af interne og eksterne partnere, er at nedskrive og eksemplificere tankerne bag designet i en designguide, Brand Playbook, designmanual – kært barn – mange navne. YourDesignMark har stor erfaring i letforståelige design guidelines der indeholder de essentielle principper der sikrer et ensartet design.

Emballage Design

Valg af emballagedesign er det sidste touch point på kunderejsen og kan være afgørende for dit salg. Derfor skal det ikke bare være et pænt design. Det skal være velovervejet og i tråd med dit brand for at kunden lægger netop dit produkt i kurven. YourDesignMark’s tilgang til emballagedesign er at det er produkt identitet på hylden. Produktet har ofte lang levetid og skal kunne klare markedssituationen uden understøttende kampagner. 

Vælg det rigtige design til din emballage. En tanke, en følelse og det rigtige indtryk, der differentierer sig fra andre produkter. YourDesignMark designer emballager med solid forretningsforståelse, detaljeret overblik over ikke blot en forside med en samlet oplevelse af alle emballagens dimensioner.

Et optimalt emballagedesign:

  • Det helt rigtige budskab

  • Et funktionelt, bæredygtigt design, som afkodes korrekt af forbrugerne
  • Et design, der passer til målgruppens ønsker og tidens trends
  • Et emballagedesign, der følger brandets overordnede strategi og brændværdier
  • Et design, der står ud på hylden og differentierer sig fra konkurrenternes
  • Et design der kan justeres og udvides i sortiment

YourDesignMark tilbyder både design fra bunden af et nyt produkt samt redesign/udvidelse af eksisterende sortiment. YourDesignMark hjælper dig igennem hele processen, fra de første design streger igennem en grundig snak om produktion til den færdige emballage er klar til markedet.

Digital Design

YourDesignMark arbejder med grafisk design ud fra en helhedsorienteret tilgang – analog eller online. Uanset medie er designet tilpasset platformen så den bedste brugeroplevelse og interaktion opnås. 

YourDesignMark designer hjemmesider ud fra en intuitiv tilgang med kunderejsen for øje. Som hovedregel skal et website altid præsentere brandet på bedste vis og som en naturlig selvfølge lede kunden let og elegant mod køb/klik/kontakt. 

Den digitale kunderejse starter ofte ikke på websitet selv men via kampagner på traditionelle eller sociale medier. YourDesignMark hjælper med at udforme strategien og eksekveringen at både korte og langsigtede tiltag på både Facebook, Instagram og LinkedIn.